Na ostatni weekend lipca Google zapowiedziało aktualizację Algorytmu Google Panda o numerze 4.2. Zgodnie z informacją przekazaną portalowi Search Engine Land, zmiany będą widoczne na przestrzeni kilku miesięcy. W pierwszej kolejności dotyczyć będą zapytań w języku angielskim, nie wiadomo kiedy zmiany zostaną zaimplementowane w polskiej wersji wyszukiwarki. Patrząc na historię wcześniejszych aktualizacji, należy spodziewać się, że to kwestia kilku tygodni/miesięcy.
Jest to pierwsza aktualizacja od ponad 10 miesięcy (ostatnia - Panda 4.1 miała miejsce we wrześniu 2014 roku) i już 29-ta zmiana algorytmu wprowadzonego w lutym 2011 roku.
Efekty Google Panda 4.2
Nie jest trudno przewidzieć, jakiego rodzaju efekt przyniosą kolejne aktualizacje Google Panda - algorytmu dotyczącego zawartości stron internetowych (treści), mającego na celu eliminację z wyników wyszukiwania stron niskiej jakości. Niezmiennie ważnym elementem zabezpieczenia się przed kolejnymi aktualizacjami Pandy nadal pozostaje walka z duplikacjami treści, rozbudowa unikalnej treści serwisie oraz budowa serwisu przede wszystkim pod jego użytkowników, a dopiero w drugiej kolejności pod roboty wyszukiwarki.
Aktualizacja z 1 października 2015
W dniu wczorajszym Gary Illyes na konferencji SMX East przekazał informację, że zmiany w algorytmie Panda nadal są wprowadzane. Oznacza to, że aktualizacja algorytmu trwa już ponad 2 miesiące.
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji.
Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO.
Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej.
Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.
Latest posts by Ewelina Podrez-Siama
(see all)