Aktualizacja algorytmu Google Panda 4.2. - lipiec 2015

24 lipca 2015

Na ostatni weekend lipca Google zapowiedziało aktualizację Algorytmu Google Panda o numerze 4.2. Zgodnie z informacją przekazaną portalowi Search Engine Land, zmiany będą widoczne na przestrzeni kilku miesięcy. W pierwszej kolejności dotyczyć będą zapytań w języku angielskim, nie wiadomo kiedy zmiany zostaną zaimplementowane w polskiej wersji wyszukiwarki. Patrząc na historię wcześniejszych aktualizacji, należy spodziewać się, że to kwestia kilku tygodni/miesięcy.

Jest to pierwsza aktualizacja od ponad 10 miesięcy (ostatnia - Panda 4.1 miała miejsce we wrześniu 2014 roku) i już 29-ta zmiana algorytmu wprowadzonego w lutym 2011 roku.

Efekty Google Panda 4.2

Nie jest trudno przewidzieć, jakiego rodzaju efekt przyniosą kolejne aktualizacje Google Panda - algorytmu dotyczącego zawartości stron internetowych (treści), mającego na celu eliminację z wyników wyszukiwania stron niskiej jakości. Niezmiennie ważnym elementem zabezpieczenia się przed kolejnymi aktualizacjami Pandy nadal pozostaje walka z duplikacjami treści, rozbudowa unikalnej treści serwisie oraz budowa serwisu przede wszystkim pod jego użytkowników, a dopiero w drugiej kolejności pod roboty wyszukiwarki.


Aktualizacja z 1 października 2015

W dniu wczorajszym Gary Illyes na konferencji SMX East przekazał informację, że zmiany w algorytmie Panda nadal są wprowadzane. Oznacza to, że aktualizacja algorytmu trwa już ponad 2 miesiące.

 

Ewelina Podrez-Siama
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji. Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej. Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram