W lipcu 2018 roku mieliśmy przyjemność pojawić się z naszym tekstem w cyklicznym mailingu realizowanym przez Marketing i Biznes. Celem tej inicjatywy jest publikacja bardzo konkretnych tipów dla przedsiębiorców, których cechą – oprócz poszerzenia świadomości z zagadnień marketingu internetowego – jest przydatność oraz możliwość natychmiastowego wdrożenia.

Autorem poniższego tekstu jest Damian Kołodziej, nasz Digital Marketing Manager. Jeżeli więc prowadzisz kampanie Ads dla swojego biznesu i chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań, koniecznie zapoznaj się z poradami przygotowanymi przez Damiana.

 

Z kampaniami reklamowymi jest trochę jak z grzybobraniem. Nie chodzi o to, by zbierać wszystko jak popadnie, ale o to, by wybierać tylko najdorodniejsze okazy. W Ads natomiast celujemy tylko w najbardziej zaangażowany ruch, który zwiększy zyski firmy. Jeżeli chcesz sprowadzać wartościowy ruch na swoją stronę, przygotowałem dla ciebie kilka wskazówek, jak podkręcić swoje kampanie Ads.

1.    Wiedza to podstawa, skonfiguruj analitykę

Zacznę od rzeczy, która może wydawać się banalna, ale z doświadczenia wiem, że sporo firm nie potraktowała tematu na serio. Chodzi o analitykę i poprawne skonfigurowanie celów. Samo podpięcie Google Analytics to nie wszystko.

  •         Jeżeli sprzedajesz online, musisz mieć podpięty moduł e-commerce i monitorować, co się sprzedaje najlepiej, które kampanie są najskuteczniejsze, które słowa kluczowe generują przychody, a które tylko koszty.
  •            Jeżeli pozyskujesz leady kontaktowe, musisz monitorować wszystkie swoje formularze i newslettery.

Nie możesz pozwolić sobie na brak wiedzy, ponieważ bez skonfigurowanych celów w Google Analytics nie masz podstaw, by ocenić skuteczność swoich działań online.

2Nie strzelaj na oślep reklamami

Nie ważne, czy reklamujesz się w wyszukiwarce, czy w sieci reklamowej – ważne, byś kierował reklamy bardzo precyzyjnie w oparciu o dane demograficzne Google Analytics i Ads.  

  •          Płeć

Jeżeli mężczyźni na przykład generują 65% ruchu – oraz kosztów – a przy tym przynoszą tylko 7% przychodów, koniecznie musisz zmienić dostosowania stawek CPC dla płci. Nie możesz wydawać pieniędzy na ruch, który nie realizuje twoich celów. Zrób test i zmniejsz stawki CPC dla mężczyzn o połowę.

  •          Wiek

Podobnie jest z kategoriami wiekowymi. Jeżeli 45% twoich klientów znajduje się w przedziale 25-34 lat a kolejne 30% to grupa wiekowa 35-44, skup się na tych dwóch grupach. Ogranicz stawki CPC dla pozostałych grup wiekowych.

3.   Zbadaj ruch mobile

Sprawdź swoje kampanie pod kątem kategorii urządzeń. Jeżeli okaże się, że połowa twoich kosztów reklamowych pochłania ruch mobile, który ma niski udział w przychodach lub w generowaniu leadów, koniecznie ogranicz kierowanie na mobile. Zyskasz tym samym zasoby finansowe, które możesz przekierować na lepiej perforujący desktop.

Co jeszcze możesz zrobić?

  •       Przetestuj swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Jeżeli wyniki wypadną niekorzystnie, nie reklamuj się na mobile do czasu aż nie poprawisz jakości strony.

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl

  •        Jeżeli prowadzisz kampanie typu lead generation, stwórz dedykowaną kampanię w wyszukiwarce na połączenia telefoniczne. Użytkownik będzie mógł zadzwonić do ciebie już z poziomu reklamy w wyszukiwarce, co znacznie skróci czas pozyskania kontaktu.

4Monitoruj słowa kluczowe

Jeżeli korzystasz z dopasowania przybliżonego dla swoich słów kluczowych, istnieje prawdopodobieństwo, że wyświetlasz reklamy na frazy, które nie są dla ciebie wartościowe. Przeanalizuj wyszukiwane hasła i wyklucz te drogie i nieefektywne. Dodatkowo zmień dopasowanie słów na przybliżone. Topowe słowa kluczowe, które przynoszą najwięcej korzyści, przenieś do oddzielnej kampanii z dedykowanymi budżetami, a pozostałe regularnie monitoruj.

Jeżeli chcesz rozwijać swoją wiedzę z marketingu internetowego i reklam Ads, zapraszamy do obserwowania naszego bloga oraz do lektury artykułów na Marketing i Biznes.