Jeśli dobrze wybrałeś frazy i pojawiasz się wysoko w wyszukiwarce na zapytania swoich odbiorców, ale liczba odwiedzin witryny nadal jest poniżej oczekiwań, prawdopodobnie nie zadbałeś o wysoką jakość Description na swojej stronie. Można to naprawić. Poznaj cechy skutecznego meta tagu Description i zacznij liczyć nowych użytkowników.
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak istotną kwestią z punktu widzenia sukcesu w Internecie jest uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce na kluczowe frazy oraz jak bardzo trzeba się napracować, by to osiągnąć. I nie ważne, czy jesteś właścicielem sklepu internetowego, czy prowadzisz bloga. Cel jest ten sam – dotrzeć do potencjalnego klienta. Wysokie wyniki w SERP to jedno, ale zmotywowanie użytkownika wyszukiwarki, by wybrał akurat twoją stronę, to już inna para butów. I tutaj z pomocą przychodzi wiedza na temat tagu meta Description.
Czym jest meta tag Description?
Atrybut opisu w tagu <meta> pozwala w zwięzły i zrozumiały sposób wyświetlić użytkownikowi podsumowania zawartości poszczególnych stron. Innymi słowy meta tag Description to fragment kodu HTML, którego główną funkcją jest opisanie zawartości konkretnej strony internetowej.
Tag Description definiuje się w dokumencie HTML pomiędzy tagami <head></head> w poniższy sposób:
<meta name=”description” content=”Nasza propozycja opisu strony” />
A tak wygląda opis meta description w wyszukiwarce:

Niechlubna historia meta tagu Description
W przeszłości istniała trójca tagów, która miała olbrzymi wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce i były to:
- Title tag,
- Meta tag Keywords oraz
- Meta tag Description
Z biegiem czasu problem spamu i nadużywania liczby słów kluczowych w meta tagach (efekt keyword stuffingu), wymusił na Google zmiany algorytmu. Efektem tego od 2009 roku rola meta tagów Description i Keyword w procesie pozycjonowania strony została zredukowana niemal do zera. Aktualnie Meta Keyword przestał mieć znaczenie, a jego stosowanie może prędzej czy później zaszkodzić serwisowi.
Marketingowa moc meta tagu Description
Mimo że omawiany atrybut opisu nie wpływa – według oficjalnych źródeł Google – na wysoką pozycję w wyszukiwarce, błędem jest pozostawianie go bez opieki. Zaraz po meta Title, Description to drugi czynnik, który wpływa na klikalność wyników organicznych. Co więcej, możliwość napisania własnego Description daje nam możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji, a to już jest poważny atut.
Kolejnym argumentem, który powinien zachęcić do tworzenia własnych opisów, jest kwestia kontroli nad snippetem. Czym jest snippet? To fragment tekstu z naszego serwisu umieszczony pod widocznym adresem URL strony w wynikach wyszukiwania. Często generowany przez Google snippet nie jest atrakcyjny z punktu widzenia marketingowego i może obniżyć CTR danej witryny.
10 przykazań skutecznego meta tagu Description
Skoro kwestia znaczenia atrybutu opisu została już obszernie omówiona (przynajmniej mam taką nadzieję), zaprezentuję cechy, którymi powinien wyróżniać się tag Description.-
Słowa kluczowe
-
Użyteczna treść
-
Długość ma znaczenie…
http://ezlocal.com/tools/meta-title-counter/
-
Call To Action
Przykłady CTA:
Sprawdź!
Zobacz katalog produktów!
Sprawdź aktualne ceny!
Kup teraz!
Dowiedz się więcej!
-
Unikatowa treść
-
Przekazuj informacje
-
Nie rozpisuj się
-
Słowa hipnotyczne
-
Unikalna Cecha Oferty
-
Tekst dla ludzi
Mam czasami wrażenie, że często po wypełnieniu 9 pierwszych punktów ten 10 jest pomijany. Niby wszystko da się przeczytać i zrozumieć, ale czasem oczy się łamią na zawartych w tekście fraza kluczowa bez właściwej do miany.
Jest jeszcze jedna rzecz warta do wykorzystania, gdy chcemy zadbać o dobrą optymalizację meta opisów pod względem SEO – Emoji:) Bardzo się one wyróżniają, kierują na siebie wzrok użytkowników i zachęcają do zapoznania się ze stroną.
Bardzo trafny temat, mnóstwo osób ma problem z odpowiednim ustawieniem meta tagów. Dobra robota i ogromna dawka wiedzy. Oby więcej tak wartościowych wpisów.
Dziękuję za poradę ważna sprawa szkoda było by wciąż pepełniać te same błędy.