Jak donosi Gary Illyes, w Google Search Console pojawiły się problemy z raportowaniem ilości zaindeksowanych przez wyszukiwarkę podstron.
Tym samym ilości podane w sekcji "Mapy witryn" i ogromne dysproporcje pomiędzy ilością podstron zaindeksowanych, a tych ujętych w xmlowej mapie strony, nie muszą być powodem do zmartwień.
Z moich obserwacji wynika, że duża część różnic (choć nie wszystkie) wynika z omawianego błędu. Dla przykładu ilość zaindeksowanych podstron serwisu z powyższej grafiki zbliża się do 1500, podczas gdy Search Console wskazuje jedynie 723.
Jak sprawdzić ilość zaindeksowanych podstron?
Do momentu naprawy błędu w Search Console, w badaniu ilości zaindeksowanych podstron pomogą nam:
- zapytanie site:nazwadomeny.pl do wyszukiwarki Google (wartość szacunkowa),
- Website SEO Checker - aplikacja online, gdzie aby uzyskać ilość zaindeksowanych adresów podstron wystarczy wpisać adres strony głównej,
- Google Index Checker - rodzima, polska aplikacja desktopowa, do której wystarczy wczytać mapę XML, a program zwróci nam adresy zaindeksowane oraz niezaindeksowane,
- Scrapebox - płatna (97$ na dzień dzisiejszy) aplikacja desktopowa, która po wgraniu listy adresów (np. wyciągniętych z mapy XML) zwróci nam informację o stanie indeksacji.
1 Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst z Google w Szwajcarii, od czasu przedłużającego się urlopu Matta Cuttsa, jest obok Johna Muellera osobą kontaktową pomiędzy Google, a Webmasterami.
Na jego Twitterze pojawiają się informacje dotyczące bieżących zmian w algorytmie Google, nowych funkcjonalności i komunikatów w Search Console.
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji.
Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO.
Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej.
Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.
Latest posts by Ewelina Podrez-Siama
(see all)