Googlebot nie może uzyskać dostępu do plików CSS i JS - co dalej po komunikacie Search Console?

29 lipca 2015

28 lipca w Google Search Console (Webmaster Tools) pojawiły się nowe komunikaty dotyczące braku dostępności plików JavaScript i CSS (arkusze styli) dla robotów Google.

komunikat GWT - blokowanie plików JS i CSSWiadomości te skierowane są do właścicieli/webmasterów witryn, które w pliku robots.txt zawierają zapisy przypominające poniższe:

Disallow: /js/
Disallow: /css/

lub

Disallow: .css
Disallow: .js

W przypadku popularnych systemów zarządzania treścią, pliki CSS i JS znajdują się głównie w katalogu "includes", stąd błędy mogą generować również poniższe komendy w robots.txt:

WordPress

Disallow: /wp-includes/

Joomla

Disallow: /includes/

Blokady plików *.css i *.js, niegdyś będące popularnym rozwiązaniem, mającym na celu przyspieszenie czasu ładowania się strony dla Googlebotów, dziś nie są mile widziane przez wyszukiwarkę.


Jak udzielić Googlebotowi dostępu do plików CSS i JS?

Jeśli komunikat pojawił się również w Waszym Google Search Console, możecie w prosty sposób poprawić wskazany błąd dodając zapis:

User-Agent: Googlebot
Allow: .js
Allow: .css

lub usuwając istniejące zapisy dotyczące plików CSS i/lub JS.


Pobierz jako Google

Po aktualizacji pliku robots.txt nie zapomnijcie o skorzystaniu z funkcji "Pobierz jako Google" (Search Console/  Indeksowanie/ Pobierz jako Google) w celu poinformowania wyszukiwarki o dokonanych zmianach.

Ewelina Podrez-Siama
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji. Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej. Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram